Sunday, 19 August 2012

raye ke 19 taun saye!!


selamat hari raya maaf zahir batin.:)
andai ada terkasar bahasa, tingkah laku harap dimaafkan ye.
alhamdulillah, masih lagi dapat beraya untuk ke 19 kali nye..^^
untuk raya yang pertama ni betul2 meletih kan..hari pertama je dah ada budak2 datang beraya,( awal naa nk mengutip duit ==)  nk salam bermaaf maafan ngan ibu pagi2 tu..pun susah.
da dapat salam tuh,,fuhh sebak dohh.. macam biase la susah nak sebak2 ni..time raye je dpat.hehe
lepas salam ibu, kiitorang satu famly amek gambar same2 ^__^. haa start dari situh...jadual kitrang satu famly da padat. 

kitorang pegi ziarah kubur atok ngn nenek..tibetibe rindu atok ngan nenek, walaupun tak peenah jumpe. lepas tu otw balik rumah je pok su n keluarga die mai uma nk beraye. ha ape lagi men peranan la aku sebagai anak perempuan pertama dalam uma tu. then disusuli dgan pak cik scnd last aku, mm bertambah meriah la rumah aku time tuh..fuhhh..

aku ngat abeh da sampai situh plan mak aku tak plan nak g mane2 dah. ia lah bab badan aku dah melengas lepas balik dari ziarah kubur atok ngan nenek pagi uh..hmm aleh nak g uma cik tam aku pulak kat sentul tuh. berejam jugak la kat sana.. adeii( tak tau nape fell raye tak ade tahun ni :3) dan akhir sekali kitorang g beraye kat uma nenek yang sekarang ni pak cik aku yang dok. dok la borak ibu aku tuh sampai ke maghrib.. haduyaiiii .. letih betui aku. --"

lepas tu member aku kol, na dtg :) happy jgak benannye..walaupun dlm kepenatan. dpat spent time ngan member fisrt raye plak tu.. biase nye jgn kan kate raye pertama , kedua pun susa nk jumpe.. trutame nye c intan tuhh lame na tak jumpe die. isteri perdana menteri la katakan..--". kitorang jumpe kat rumah eza je.. tak lame kejap je.. dapat borak2 sakat menyakat tu.. tak sah klau tak ade.. haha,, yang paling beh dapat bergmbar ngn korang...^____^ 

love u all alwayss korang.. <3 <3 mmmuahh

Wednesday, 15 August 2012

naruto!!

suka naruto..!^^
sejak naruto muncul lagi..
wlaupun bnyk citer catoon lain muncul..
naruto tetap nmbor one!
citer febret saye..
narusaku

Monday, 13 August 2012

suka,sayang,cinta??..



saat sukakan seseorng,
kita ingin memiliki dia dengan keegoan kita sendiri

saat kita sayangkan seseorang
kita ingin membuat dirinya bahagia
dan bukan untuk diri kita sendiri

saat kita cintakan seseorang 
kita akan melakukan apapun untuk kebahagiaan dia
walaupun harus korbankan jiwa kita

saat kita sukakan seseorang dan berada disisi dia 
maka kita akan kata "bolehkah aku menciummu?"

saat kita sayangkan seseorang dan berada disis dia 
maka kita akn berkata "bolehkah aku memelukmu"

saat kita cintakan seseorang dan berada disisi dia 
maka kita akan menggenggam erat tangan dia

suka adalah disaat dia menangis ,
kita akan berkata 'sudahlah jangan menangis"

sayang adalah disaat dia menangis 
kita akan menangis bersamanya

cinta adalah disaat dia menangis dan kita
akan membiarkan dia menangis dibahu kita
sambil berkata, "mari kita selesaikan masalah ini samasama"

suka adalah saat melihat dia 
dan berkata, "dia sangat cantik/tampan dan menawan"

sayang adalah disaat kita melihat dia 
dengan hati dan bukan nya mata..

cinta adalah bila kita melihat dia 
dan kita akan berkata, "buatku dia adalah 
anugerah terindah yang pernah than berikan untukku

pada saat orang yang kita suka
menyakiti hati kita, maka kita akan marah
dan tidak mahu lagi berbicara dengan dia

pada saat orang yang kita sayang 
menyakiti hati kita, kita akan menangis 
kerananya..

pada saat orang yang kita cinta 
menyakiti hati kita 
kita hanya akan berkata
"dia hanya tidak tahu apa yang dia lakukan"

pada saat kita sukakan seseorang 
kita kan memaksa dia untuk menyukai kita

pada saat kita sayang kan seseorang
kita akan biarkan dia memilih..

pada saat kita cintakan seseorang 
kita akan selalu menanti dia dengan setia dan tulus..

suka adalah kita bersama dia 
apabila dia menguntungkan


sayang adalah kita akan menemani dia
 apabila dia memerlukan

cinta adalah menerima dia tak peduli 
bagaimanapun keadaan dia..

suka adalah hal yang menuntut

sayang adalah hal yang memberi dan menerima..

cinta adalah hal yang memberi dan rela

admin::pemaniskata.blogspot.com

Sunday, 12 August 2012

walau apapun orang kata..

seorang wanita walaupun dia mengalirkan air mata,itu bukan tandanya dia lemah, tapi dia sedang mengumpul kekuatan untuk terus tabah menyintai pasangannya. wanita juga tidak mampu mengawal perasaannya bila dalam keadaan marah, tapi itu tidak bermakna dia tidak mengambil berat dan menyayangi pasangannya.
walaupun kadang2 orang lain kata macam2. aku tetap pilih kau.walaupun kau kadang2 menyakitkan hati aku, aku tetap pilih kau. dan walau apa2 pun hati ini takkan berganjak daripada memilih kau.

Thursday, 9 August 2012

novelis

berjinak jinak dalam novelis. haha tak tahu la menjadi atau tidak. rasa nya dalam bahasa melayu pun belum cukup meluas ilmunya. inikan mahu menjadi seorang novelis. mula mencintai novel dan juga mula merasai nikmatnya membaca novel pada usia enam belas tahun. imaginasi yang kuat amat diperlukan..haha setiap babakbabak dalam novel. novel yang paling menyentuh kalbu aku "Andai itu takdirnya" nukilan Siti Rosmizah dan "adam&hawa" nukilan Aisya sofea..kalau boleh sharelah , novel apa yang paling korang minat..?

terbuku dalam hati??

bertanya apa yang aku tak tahu. bertanya sebab aku ingin tahu. bertanya sebab aku keliru. wlaupun terkdang soalan itu mendatang rasakan sangsi , tapi itu bukanlah kerana aku ingin menambah rasa curiga kat hati, tapi ini adalah kerana niat aku ingin mengenali kau lebih dalam lagi.
mempersoalkan bukanlah bererti aku meragui cinta tu..tapi mempersoalkan ialah kerana kau betulbetul bererti dalam hidup aku kini.

Wednesday, 8 August 2012

sorry for the pain that i give it to you.

pengalaman adalah cikgu yang terbaik dalam hidup aku. mempelajari sesuatu, bahawa menyakiti hati seseorang itu bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. "what you give you get back". 
dosa semalam..