Wednesday 19 September 2012

"rumah keduaku, tempt prtapaanku"


Ini lah istana kediaman aku buat sementara waktu aku, selama aku bertapa menimba ilmu kat Shah Alam ni. Pangsapuri ni ade kolam kalau korang nak tahu..:D, sangat excited bohh..fisrt time mari sini..nmpk kolam tu.. haha, ape yg excited pun aku tak tau la.. padahal reti berenang pun “tak” .. -_- addeii..
Istana a.k.a rumah ke dua aku ni diberi name Pangsapuri Jaya..:D
Untuk sementara aku menimbe ilmu kt s.a nihh.. inilah tempat aku betape ..haha..boleh la untuk tige sem lg ni.(bersyukur da aku.. ade tempat tggl -_-“)
..wlapn pangspuri ni ok,, security, thap kebersihan die sume ok..p satu je,org yg menyewakan rumah die kat aku ngn mmber2 aku nii, ade masalah sikit.. time kitorng survey rumah ni sume ok..p bile dok uma tu dlam tige ke pat bulan.. MAK AIIIEE..! hmm hambeek ko..!! suis plag sume bgai rosak, lampu ade yg trbakar wyar die, sinki trsumbt..haa ape lagi..ha! tuu toilet tu..! aku ase bakal nk trsumbat jgak tu..! aishhh…kejam punye tuan rumah..!
Hmm sewa die pulak, korang tak yah ckap la kan..malas aku nk kabo pnjg leba pasal pe’er tuan uma sbenar kitorang ni.. K
Takpee, saba faaa..saba..tige sem je lagi..lpas ni ko nak bla ,bla la..!Klau tak piker kan nk crik uma sewa baru lgi..byk naa procdure nk kne wt..da lame aku ber hambuss dr rumah tuu..
mm..mngkin salah kitorng jgk bab tak chek btol2 rumah tu..b4 dduk. Tapi nk dipendekkan citer, time kitorng crik uma tok ddok awal sem due time tu, dlam keadaan tergese gese..dah last2 minit sem satu time tu,,serabut nk crik uma kat mne tak tahu..  kitorang pun terima je la.. ruma kitorang yang kitorng dduk sekarang ni.. ‘pucuk ducita ulam mendatang” pulak..bgus tol, (ha mmg bgus sgt la!!)
pape pun ,,Alhamdulillah.. bertahan smpai sekarang..wlaupun bnyk naa brkomplain bdk2 uma ni..psal uma yg kitorang skarang ni.. tak pe la, nk tak nak.. rumah tu pun da bnyk brjase ngn kitorng. Nk tak nk,punnn kitorng da ddok rumah tuu..dekat setahunn. Due sem da..
Lepas ni..klau rumah tu pulak yg trbalik.. aii la haiii. Aku tak tau la,Redhooo je la agak nyee. J

No comments:

Post a Comment